تدریس خصوصی و مشاوره در انجام پروژه های دانشگاهی و صنعتی (دانشجوی دکتری)
سیستم خنک کاری خودرو

چون در موتور عمل احتراق صورت می گیرد بنا براین درقطعات داخل موتور اتومبیل حرارت تولید می شود و اگراین حرارت به وسیله دستگاه خنک کننده گرفته نشود، باعث خسارات زیادی می گردد و از طرفی کمبودحرارت نیز باعث خرابی موتور خواهد شد پس موتور باید همیشه دارای حرارت متعادل باشد. بهترین حرارت برای موتور ۸/۷۳ الی ۸۲ درجه سانتی گراد (۶۵ الی۱۸۲ درجه فارنهایت)است.

انواع دستگاههای خنک کننده

الف)دستگاه خنک کننده مستقیم، که کلیه دستگاه با هوا خنک می شود.
ب) دستگاه خنک کننده غیر مستقیم، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند.

متعلقات دستگاه خنک کننده:

الف )شیلنگ تحتانی
ب) پمپ آب
پ) تسمه
ج) بدنه سیلندر
د) رادیاتور
ه) سرسیلندر
و) ترموستات
ز) شیلنگ فوقانی
ح) پروانه

رادیاتور : مخزنی از جنس مس می باشد که با توجه به کانالهای تعبیه شده در آن ، وظیفه انتقال حرارت موجود در آب را به عهده دارد بنابراین بایستی همواره کنترل نمود که سطح آب در مخزن رادیاتور بیش از دو سانتیمتر پائین تر از دهانه مخزن نباشد.

پروانه: وسیله که از موتور به وسیله تسمه و در بعضی خودروها توسط الکتروموتور انرژی لازم را دریافت می نماید و کار آن، مکش هوا از شبکه های رادیاتور و خنک نمودن آب رادیاتور می باشد.

پمپ آب: وسیله ای است که به منظور گردش سریع و راحت آب موجود در رادیاتور و در اطراف موتور بکار رفته و حرکت آن از طریق موتور و تسمه پروانه تامین می گردد بدین صورت که چون همیشه در قسمت پائین رادیاتور آب خنک و در بالای آن آب گرم(برگشت داده شده از موتور)وجود دارد، لذا برای رساندن آب جهت خنک کردن قطعات موتور از شیلنگ پائین رادیاتور ،آب بوسیله مکش حاصل از واترپمپ وارد کانالهای بدنه سیلندرهای موتور شده و پس از گردش در اطراف سیلندرها و خنک کردن آنها ،در حالیکه خود آب مقداری گرم شده از طریق کانالهای سیلندر به گرمترین نقطه موتور که سرسیلندر ها می باشد هدایت و پس از عبور از اطراف سوپاپها وشمعها و خنک نمودن آنها از طریق ترموستات و لوله های بالا جهت خنک شدن مجدد وارد رادیاتور می گردد.

ترموستات: سوپاپی است که درمسیر راه آب برگشتی از موتور به رادیاتور قراردارد و کار آن ثابت نگهداشتن دمای آب موتور می باشد.
با توجه به اینکه بیشترین سائیدگی قطعات موتور زمانی است که موتور در حال سرد کار می کند. در نتیجه برای جلوگیری از این نوع سائیدگی در موتور روشهای مختلفی وجود دارد از جمله نصب ترموستات، استفاده از مواد خنک کننده و پروانه اتوماتیک را می‎توان نام برد.

منبع انبساط: منبع انبساط ظرفی است با گنجایش حدود ۲ لیتر از جنس پلاستیک که در کنار رادیاتور نصب می‎شود. هنگام جوش آوردن و گرم شدن بیش از حد موتور، آب اضافی رادیاتور با باز شدن سوپاپ فشار در رادیاتور از طریق شیلنگ سر ریز وارد منبع انبساط می‎شود و از هدر رفتن آب جلوگیری می‎شود.
تذکر: اتومبیلهایی که منبع انبساط دارند برای اضافه کردن آب نیاز به باز کردن در رادیاتور ندارند بلکه آب را داخل منبع انبساط می‎ریزند این کار به کمتر زنگ زدن رادیاتور کمک می‎کند.
تسمه)واسطه حرکتی میباشد که حرکت را از فولی میل لنگ گرفته و به فولی واترپمپ و فولی دینام انتقال داده و باعث به گردش دراوردن واترپمپ و دینام می گردد.

تنظیم کشش تسمه پروانه: اگر انگشت دستمان را روی تسمه گذاشته ویک کیلو گرم نیرو وارد کنیم به اندازه ۸ تا ۱۰ میلیمتر بایستی تسمه کشش داشته باشد.

ضد یخ:

آب در مقابل سرما یخ می بندد وچنانچه در زمستان ضد یخ در موتور ریخته نشود سیلندر می ترکد.
برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان که موجب خسارت زیادی در موتور و رادیاتور می‎شود از ضد یخ استفاده می‎شود. جنس ضد یخ باید به گونه‎ای تهیه شود که اثر نامطلوب بر روی قطعات نداشته باشد .
خواص دیگر ضد یخ ، ضد زنگ و ضد جوش بودن آن است به این مفهوم که ضد یخ علاوه بر خاصیت ضد یخ داشتن از زنگ زدگی قطعات داخل موتور جلوگیری می‎کند و نقطه جوش را نیز بالا می برد. نسبت مخلوط ضد یخ با آب بستگی به سرما و برودت هوا دارد.
محلول ضد یخ در سیستم خنک کننده از منجمد شدن مایع موجود در سیستم جلوگیری وبلوک سیلندر را از خطر ترکیدن محافظت می کند. در صورت موجود نبودن ضد یخ کافی در مایع خنک کننده ممکن است در درجه حرارتهای خیلی پایین حتی در حالی که موتور نیز کار می کند آب در منبع تحتانی رادیاتور منجمد شود. وجود مقدارکمی آب که پس از تخلیه بلوک سیلندر داخل آن باقی می ماند ممکن است در درجه حرارتهای بسیارکم حادثه ساز باشد.
در صورت وجود نشتی آب از سیستم، با اضافه کردن ضد یخ وبه دلیل بالا بودن قابلیت نفوذ این محلول، میزان نشتی سیستم شدیدتر خواهد شد بنابراین قبل از اضافه کردن ضد یخ مطمئن شوید که در سیستم هیچ گونه نشتی وجود ندارد.
جنس ضد یخ متداولی که اثر نامطلوب روی قطعات ندارد، اتیل گلیکول است.

طریقه تهیه ضدیخ مناسب:مقدار مناسبی ضد یخ را با نصف مقدار آب مورد نیاز برای پرکردن سیستم در داخل ظرف تمیزی مخلوط کنید. سپس این مخلوط را داخل رادیاتوری که قبلاًآن راشستشوی کامل داده اید، ریخته وبقیه حجم رادیاتور را با آب تمیز پر کنید موتور را روشن کنید و اجازه دهید که ضد یخ با آب کاملاً مخلوط شود.
درصد ضدیخ مورد نیاز(نسبت به گنجایش کل سیستم خنک کننده) در جدول زیر داده شده است.

نقطه ای که امکان یخ زدن وجود دارد

نسبت ضد یخ موجود در مخلوط

۲۶- سانتی گراد

۲۵%

۳۳- سانتی گراد

۳۰%

۳۹- سانتی گراد

۳۵%

۴۱- سانتی گراد

۴۰%

۴۷- سانتی گراد

۵۰%

معمولاً کارهای زیر در اول هر بهار و پاییز باید انجام شود.

۱- غلظت ضد یخ- ضد جوش را کنترل کنید که از حداقل ضروری (متناسب با تغییرات دمای هوا) کمتر نباشد.

۲- اندازه و شرایط ضدیخ را بررسی نمائید . در صورت کثیف بودن یا داشتن مواد ناشی از زنگ زدن فلزات آن را عوض کنید.

۳- دستگاه را برای اطمینان از عدم وجود نشتی ، تحت فشار (ترجیحاً وقتی ضد یخ سرد است) آزمایش کنید.

۴- در پوش و لوله متصل به در پوش رادیاتور را بازرسی کنید.

۵- لوله ها را بازبینی نمائید و محل اتصال لوله ها را محکم کنید.

۶- تسمه پروانه ها را از لحاظ سالم بودن و کشش صحیح ،کنترل کنید.

۷- در صورتی که دمای آب رادیاتور بیش از حد گرم یا سرد می شود ، ترموستات را کنترل کنید.

۸-در تمام فصول سال محلول ضد یخ در رادیاتور باشد

۹- هر دوسال یکبار تعویض گرددو زمان تعویض ابتدای سرمای هر سال می باشد.

علل جوش آمدن آب رادیاتور(گرم کردن موتور):

۱- پاره شدن تسمه پروانه یا شل بودن آن.

۲- کمی آب رادیاتور.

۳- کثیف بودن رادیاتور و گرفتگی شیارهای آن.

۴- کار نکردن واتر پمپ (پمپ آب)

۵- خراب بودن ترموستات.

۶- نامیزانی دلکو.

۷- نامیزانی باد لاستیک.

۸- تازه تعمیر بودن موتور یا نو بودن موتور.

۹- بارزیاد.

۱۰- استفاده زیاد از دنده های سنگین.

۱۱- سربالائی زیاد.

۱۲- نامیزانی سوپاپها.

۱۳- عدم تنظیم فاصله پلاتین.

۱۴- شکستن پره های پروانه.

۱۵- کثیف بودن فیلتر هواکش کاربراتور

۱۶- خرابی درب رادیاتور

۱۷- سوراخ بودن رادیاتور

۱۸- سفت بودن یا کارنکردن سوپاپ ها

۱۹- سفت بودن چرخها

۲۰- خرابی آب پخش کن واترپمپ

۲۱- وزش باد مخالف

۲۲- گرفتگی اگزوز دود که عمل تخلیه براحتی صورت نمی گیرد.

۲۳- گرفتن لوله خروج بخار آب در رادیاتور

۲۴- گیر کردن ترمز یکی از سیلندرهای چرخ

۲۵- کثیفی بدنه موتور و ممانعت از تبادل حرارتی خوب

بر اثر احتراق در موتورهای احتراق داخلی گرمای زیادی تولید می‌شود که حتی می‌تواند فلزات مجموعه سیلندر و پیستون را ذوب کند .
سیستم خنککاری بهمنظور پیشگیری از بالا رفتن دمای موتور بهکار می‌رود. این سیستم برای مراقبت در برابر عملکرد مؤثر در تمام سرعت‌های موتور و کنترل شرایط مختلف مورد استفاده است. دما در طول مدت احتراق مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق موتور بسیار بالا می‌رود و به بیش از ۲۰۰۰ درجه می‌رسد. میزان قابل توجهی از این حرارت توسط دیواره‌های سیلندر و پیستون‌ها جذب می‌شود بنابراین باید خنک‌کاری به اندازه‌ای صورت پذیرد که دما بیش از حدود ۲۳۰ درجه نشود.
دماهای بالاتر باعث کاهش ضخامت فیلم روغن میشود و خواص روغن بهشدت افت می‌کند که این مسئله موجب افزایش استهلاک قطعات و ازدیاد دمای آنها خواهد شد.
در موتورهای احتراق داخلی مقدار محدودی از انرژی سوخت برای قوای محرکه موتور استفاده می‌شود. تقریبا حدود ۲۸ درصد انرژی سوخت به کار مفید تبدیل می‌شود. ۳۰ درصد بهواسطه خنککاری، ۳۲ درصد بهوسیله خروج گازهای داغ و ۱۰ درصد باقیمانده توسط اصطکاک و عوامل دیگر بههدر می‌رود. میزان حقیقی و دقیق انرژی تبدیلشده به کار مفید در پروسه احتراق موتور به مشخصه‌های فیزیکی اجزای موتور بستگی دارد.
همان‌طور که گفته شد، دما در طول احتراق در سیلندر موتورهای درونسوز به بیش از ۲۰۰۰ درجه می‌رسد. این دما بیش از نقطه ذوب مواد مورد استفاده در ساختار موتور است بنابراین با بالارفتن دما به موتور خسارت وارد می‌شود و باید دمای کار موتور در محدودهای خاص حفظ شود. در یک نمونه سیستم خنککاری آبی موتور این دما در محدوده ۹۵-۷۵ قرار دارد که برای خنککاری هوایی این میزان کمی بیشتر است.
خنککاری در موتور دو علت دارد:
۱) نگه داشتن دمای اجزای موتور در دمایی که روغنکاری مؤثر در آن ممکن باشد.
۲) نگه داشتن دمای اجزای مختلف موتور در یک محدوده خاص بهطوری که به سلامت قطعات موتور صدمه نزند.
نحوه عملکـرد موتور در انتخاب و طراحی سیستم خنککاری تأثیر می‌گذارد و این کاملا به نوع گازهای احتراق و اجزای موتور وابسته است. وقتی موتور سرد است، کارایی پایینی دارد بنابراین سیستم خنککاری معمولا شامل وسایلی است که زمینه فعالیت خنککـاری نرمـال را بـرای حفظ گرمـای مناسب موتور مهیـا می‌کننـد.
هنگام راهاندازی موتور دمای قطعات داخلی آن، بهسرعت افزایش می‌یابد؛ پس وقتی موتور به دمای بهرهبرداری می‌رسد باید سیستم خنککاری فعالیتش را آغاز کند.
نمایه سیستم خنککاری موتور برای حداقل کردن حجم و وزن رادیاتور است که در وسایل نقلیه از اهداف مهم تلقی می‌شود. باید درجه حرارت متوسط آبی که از رادیاتور عبور می‌کند حتیالامکان بالا نگه داشته شود تا اختلاف آن با درجه حرارت متوسط زیاد باشد.
البته این درجه حرارت نباید از نقطه جوش آب در فشار اتمسفر تجاوز کند زیرا در آن صورت قسمتی از آب تبخیر میشود و فشار داخل رادیاتور بهشدت افزایش می‌یابد. گرچه با طراحی درپوش مناسب برای رادیاتور آب داخل تحت فشار است تا دیرتر به نقطه جوش برسد، هوا نیز باید پس از عبور از رادیاتور به اطراف بدنه موتور جریان یابد.
جهت عکس جریان به دو دلیل مناسب نیست: اولا هوا به روغن و ذرات آغشته به روغن که به هر حال روی بدنه موتور وجود دارد آلوده می‌شود و این ناخالصی‌ها روی منافذ رادیاتور رسوب میکند و از راندمان آن می‌کاهد و ثانیا بر اثر تماس با بدنه گرم موتور درجه حرارت آن بالا میرود و موجب کاهش قدرتخنک کنندگی رادیاتور می‌شود.
برای درک نیاز موتور به سیستم خنککاری، اثرات افزایش یا کاهش دمای کارکرد موتور در ذیل آمده است:
● اثرات افزایش دمای کارکرد موتور
▪ بهرهبرداری در دماهای بالا، بارهای زیاد با سرعت بالا بدون عملیات خنککاری باعث اکسیداسیون روغن روغنکاری می‌شود. در این شرایط ممکن است با بالا رفتن دما، لعاب و رسوب شکل گیرد؛ بهطوری که رینگ پیستون نتواند کار خود را انجام دهد؛ ضمن این که خراش خوردن رینگ نیز باعث اختلال عملکرد آن می‌شود. به همین ترتیب اکسیداسیون روغن می‌تواند باعث خوردگی و سایش بعضی از انواع یاتاقان‌ها شود.
▪ اگر دمای کارکـرد خیلـی زیاد شـود، نقاطی از پیستون‌ها و قسمت‌هایی از میللنگ که در یاتاقان می‌چرخند، منبسط می‌شوند که این موضوع باعث خروج آنها از لقی مجاز میشود و این تغییرات صدمات جدی در یاتاقان‌ها و رینگ‌ها بهبار میآورد.
▪ سطوح داخل محفظه احتراق از قبیل پای سوپاپ خروجی و شمع ممکن است آنقدر گرم شود که جرقه زودتر اتفاق بیفتد؛ این شرایط جرقه پیشرس نامیده می‌شود که اگر برای مدتی ادامه یابد، خسارت عمده به موتور می‌زند.
▪ اگر مخلوط تازه وارد شده به سیلندر خیلی گرم شود، چگالی آن کاهش خواهد یافت و در نتیجه قدرت آن کاسته می‌شود؛ به­خصوص در موتورهای بنزینی.
▪ با افزایش دمای مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق و منیفولد ورودی، اصطکاک مکانیکی افزایش مییابد و از قدرت خروجی موتور می‌کاهد.
● اثرات کاهش دمای کارکرد موتور
۱) افزایش خنک‌کاری باعث کاهش راندمان حرارتی، همچنین مانع تبخیر مناسب سوخت می‌شود که موجب رقیق شدن روغن می‌گردد.
۲) تبخیر نامناسب سوخت ، فیلم روغن بر روی دیواره‌های سیلندر را از بین می‌برد و باعث افزایش فرسایش سطح داخلی سیلندر می‌شود.
۳) به طور کلی خنککاری بیش از حد باعث کاهش قدرت، ضرر اقتصادی مصرف بیشتر سوخت و کاهش طول عمر قطعات موتور میشود.
● ملاحظات طراحی رادیاتور
طراحی رادیاتور باید براساس درجه حرارت هوا در گرمترین منطقهای که وسیله ممکن است در آن کار کند، صورت گیرد. در آب و هوای سردتر مقدار آب در گردش رادیاتور به وسیله ترموستات تنظیم می‌شود؛ به نحوی که فقط سنجش از قدرت خنککنندگی رادیاتور مورد استفاده قرار گیرد. افزایش دمایی بین ۸ تا ۱۲ درجه برای هوای جاری در رادیاتور منظور می‌شود. افزایش دمای بیشتر متداول نیست؛ بهخصوص که در هوای گرم موجب تبخیر بنزین در پمپ بنزین و لوله‌های رابط در موتور بنزینی می‌شود و از رسیدن سوخت به موتور جلوگیری بهعمل می‌آید.
به منظور پیشگیری از سروصدای زیاد و مصرف بیش از اندازه توان موتور به وسیله پروانه، افت فشار سمت هوا کمتر از kpa ۱ منظور می‌شود. توان مصرفی پروانه باید به قدری باشد که در دور کم موتور و قدرت زیاد بتواند هوای کافی از رادیاتور عبور دهد. برای این که حجم رادیاتور کوچک باشد معمولا از لوله‌های تخت پرهدار استفاده می‌شود. هرچه تعداد پره بر واحد طول لوله بیشتر باشد، مبدل جمع و جورتر خواهد بود اما گرفتگی سوراخ پره‌ها با ذرات معلق موجود در هوا و حشرات سبب می‌شود که تعداد پره­ها بین ۴۰۰ و ۶۰۰ پره در هر متر باشد.
● رادیاتور و نحوه انتقال حرارت از سیال گرم به هوا
رادیاتور دستگاهی است در سیستم خنککننده موتور که حجم زیادی از آب این سیستم را در تماس نزدیک با هوا نگه میدارد تا انتقال حرارت از آب به هوا بهخوبی و بهسـرعت امکـانپذیر باشـد. همچنین می‌توان گفت رادیاتور وسیلهای است که برای نگهداری مقدار زیادی آب در مجاورت حجم بزرگی از هوا بهکار می‌رود؛ به طوری که حرارت بتواند از آب به رادیاتور و از رادیاتور به هوا منتقل شود.
اجزای رادیاتور از مخزن بالایی و مخزن پایینی و هسته (شبکه) رادیاتور تشکیل شده که خود شبکه از لوله‌ها و پره‌ها بهوجود آمده است. همچنین به مخزن بالایی یک گلویی که به لوله هوا ارتباط دارد، متصل است.
سیال خنککننده توسط پمپ به جداره‌های سیلندر جریان می‌یابد. در صورت بالا رفتن درجه حرارت سیال ترموستات مسیر را باز می‌کند و سیال گرم از طریق لوله ورودی رادیاتور که در مخزن ورودی آن تعبیه شده است، وارد رادیاتور میشود و پس از خنک شدن به مخزن خروجی جریان مییابد و پس از خروج توسط لوله خروجی رادیاتور، سیکل خود را ادامه می‌دهد.
انتقال حرارت در رادیاتور خودرو به این صورت است که آب گرم در طول مسیر حرکت در رادیاتور، گرمای خود را به لوله‌ها منتقل می­کند و این گرما از محل اتصال لوله و پره، به پره‌ها منتقل میشود و سپس گرمای انتقالیافته به پره‌ها نیز توسط جریان هوای اجباری از آنها دفع می‌شود.
● انواع رادیاتور
شبکه رادیاتورها شامل دو نوع فین تیوب و کروگیت است:
۱) رادیاتور فین تیوب (fin-Tube) : در این نوع رادیاتور امتداد لوله‌ها عمود بر راستای پره‌هاست و لوله‌ها از داخل پره‌ها عبور می‌کنند.
۲) رادیاتورهای کروگیت (crougate): در این نوع رادیاتورها لوله‌ها از داخل پره‌ها عبور نمی‌کنند بلکه پره‌ها به صورت موجدارند و لوله‌ها در امتداد پره‌ها روی نوک فین قرار داده می‌شوند.
در حالت کلی مونتاژ رادیاتورهای کروگیت راحتتر و سریعتر از نوع فین تیوب است و امکان اتوماسیون آن وجود دارد ولی رادیاتورهای فین تیوب به دلیل درگیر شدن لوله و پره با یکدیگر، استحکام مکانیکی بیشتری دارند. رادیاتورها از لحاظ جنس به دو نوع
آلومینیمی و مسی و برنجی تقسیم میشوند که تکنولوژی ساخت هر یک می‌تواند Soldering و Brazing باشد.

+ نوشته شده در  سه شنبه نهم آذر 1389ساعت 22:57  توسط آرش محمّدزاده | 
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
کارشناسی: مهندسی مکانيک گرايش طراحی جامدات (رتبه اول و ممتاز - دارای سهمیه ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بدون کنکور)

کارشناسی ارشد: مهندسی مکانيک گرايش طراحی کاربردی (رتبه ممتاز - دارای سهمیه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بدون کنکور)

دکتری: دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی


(ساکن تهران)

-------------------------------------------------------

زمینه های کاری :


طراحی و تحليل به کمک نرم افزارهای

SolidWorks

Simulation of SolidWorks

COSMOS (work – motion – Flow Work - ...)

Ansys

Abaqus

Visual Nastran

Gear Trax

Cam Trax

Working Model

Fluent

Matlab

Sim Mechanic

Simulink

Sheet Metal

Artas SAM

برنامه نویسی به کمک نرم افزارهای

Matlab

Delphi

Pascal

C

ترجمه متون و کتب تخصصی (انگليسی و روسی به فارسی و برعکس)

انواع تحلیل های جامداتی و سیالاتی

استاتیکی

ارتعاشاتی

دینامیکی

بهینه سازی

ضربه

خستگی

غیر خطی

تونل باد

محاسباتی و غیره .....

ساخت قطعات و ماشین آلات(از ساخت قطعات تا مونتاژ نهایی)

طراحی و ساخت انواع تسترها

تامین قطعات و تجهیزات پژوهشی مورد نیاز آزمایشگاه ها، دانشگاه ها و شرکت های صنعتی

تمامی استانداردهای جوشکاری

E-Books


>> اطلاعات تماس در صفحه نخست مي باشد. <<

---------------------------------------
جهت مشاهده تمامی مطالب وبلاگ در یک
نگاه روی لینک "عناوین مطالب وبلاگ"
در بالای صفحه کلیک فرمایید.
---------------------------------------

پیوندهای روزانه
مهندسی مکانیک - مهندس آرش محمدزاده
تهیه کتب درسی
اطلاعات تماس
تمامی مطالب وبلاگ در یک نگاه
پروژه درسی دانشجویان دانشگاه سمنان (دینامیک ماشین)
پروژه درسی دانشجویان دانشگاه سمنان (مقاومت مصالح 3)
پروژه درسی دانشجویان دانشگاه گرمسار ( ارتعاشات - مقاومت مصالح - مکانیک سیالات )
پروژه کمکی درس طراحی مکانیزمها - SimMechanic - Matlab
نمرات دانشجویان (لیسانس و فوق لیسانس)
پروفایل مهندسی مکانیک - مهندس آرش محمدزاده
زمینه های کاری
Cosmos & MSC Visual Nastran Desktob
MSC. VISUAL NASTRAN Desktop
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393
تیر 1393
خرداد 1393
اردیبهشت 1393
فروردین 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهریور 1392
مرداد 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
تیر 1391
خرداد 1391
اردیبهشت 1391
فروردین 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
آرشيو
پیوندها
اطلاعات تماس(ArashMohammadzadeh@yahoo.com)
مشاهده اطلاعات تماس و زمینه های همکاری
مهندسی مکانیک - مهندس آرش محمدزاده
تهیه کتب درسی
دانلود کتاب: کاربرد MSC. Visual Nastran Desktop 4D در دینامیک، ارتعاشات و طراحی مکانیزم ها
دانلود کتاب: برنامه نویسی C به زبان ساده
دانلود کتاب: کاربرد Artas SAM در طراحی مکانیزم ها
دانلود کتاب: کد نویسی در SolidWorks به زبان ساده
دانلود کتاب: کاربرد EES در حل معادلات مهندسی
دانلود نرم افزار ویژوال نسترن دسکتاپ - Download Visual Nastran Desktop 2004
دانلود نرم افزار ویژوال نسترن دسکتاپ چهار بعدی 2004 بصورت پرتابل MSC VisualNastranDesktop
دانلود نرم افزار ویژوال نسترن دسکتاپ چهار بعدی 2002 بصورت پرتابل MSC VisualNastranDesktop
دانلود مجموعه نرم افزاری : SolidWorks2007 - Matlab7 - Msc.VisualNastranDesktop 4D 2004
دانلود سری جدید پروژه های دینامیک ماشین با کمک نرم افزار ویژوال نسترن
دانلود سری جدید پروژه های مقاومت 3 با کمک نرم افزار - Cosmos-SolidWorks
دانلود یکی از قویترین نرم افزارهای ریکاوری (Disk Getor Data Recovery 3.0)
آموزش تحلیل در سالیدورکز- Simulation - Cosmos of the SolidWorks
آموزش تحلیل المان محدود همزمان با تحلیل دینامیکی در ویژوال نسترن FEM-MSC Visual Nastran D
نحوه ارسال پروژه درسی؟
نحوه اعتراض به نمره خود؟
آدرس انتشارات مجال
آدرس انتشارات مجال
ارائه سبد سهام روزانه در بورس اوراق بهادار ایران
نمونه پروژه های دینامیکی _ Visual Nastran Desktop4D
ماشين جستجوی Google
ماشين جستجوی Yahoo
دانشگاه سمنان
دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشگاه تبریز
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه Stanford
تز و پايان نامه
روش آپلود فایل و عکس در سایت Sharemation
The largest abstract and citation database
سایت مقالات علمی
سرویس دریافت مقاله
جامعه الکترونیک مهندسان مکانیک ایران
Well Done Stuff !!!
میهن دانلود
سافت گذر
پرشین گیگ
ترجمه لغت، متون و وب سايت (مترجم گوگل)
یک سایت محشر برای طراحی و انجام محاسبات مهندسی
انجمن علمی مکانیک-جوان(مشاور انجمن-مهندس آرش محمدزاده)
سایت مهندس یار
انتگرال گیری آنلاین
محاسبه آنلاین چرخنده ها
محاسبه آنلاین وزن اشکال مهندسی
تبدیل آنلاین واحدهای مهندسی
مترجم آنلاین
ترجمه آنلاین متن انگلیسی به فارسی
chat room
وبلاگ رسمی هواداران فریدون آسرایی
سایت فریدون آسرایی
آدرس انتشارات مجال
گروه مهندسین سروستان بنا (معماری •سازه •مکانیک)
تست سرعت اینترنت - speed test
دستور مربوط به نمایش دادن فایل های ویروسی که مخفی شده اند.
دانلود مجموعه نرم افزاری : SolidWorks2007 - Matlab7 - Msc.VisualNastranDesktop 4D 2004
پیدا کردن اشیا گم شده توسط اداره پست ...
آپلود فایل - Upload File
وبلاگ انتشارات مجال
سایت ایران پی آر جی
دانلود آموزش آنلاک کردن گوشی های آیفن Unlock iphone mobile
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM

-------------------------------------- -------------------------------------- -------------------------------------- free counters --------------------------------------
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
--------------------------------------





Powered by WebGozar

--------------------------------------
« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
-------------------------------------- E-Mail : MG.Arash@yahoo.com Tel : (+98) 09363090068 تماس با ما -------------------------------------- --------------------------------------
* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز

--------------------------------------